dees-lianne-opreis.reismee.nl

Hoe overleef ik?

Hii allemaal,

Het is weer eventjes geleden dat wij iets geplaatst hebben. Afgelopen dagen hebben we verschillende wandelingen gemaakt om met de lokale bevolking in contact te komen en informatie te verzamelen. Helaas blijkt het nog lastig te zijn om in contact te komen. De meeste locals weten niet goed hoe ze op ons moeten reageren.

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt naar de top van de berg waar we een prachtig uitzicht hadden over het hele dorpje. De klim naar boven was wel een pittige wandeling.

Afgelopen dagen hebben we verschillende angsten overwonnen. Kakkerlakken van ruim 10 cm zijn hier niet uniek. Behalve kakkerlakken zijn er gelukkig nog meer insecten.. Ook is helaas niet alles schoon. Check, smetvrees overwonnen. De berg was nogal hoog, zeker voor iemand met hoogtevrees. Lange tijd zonder stroom en dus leven met een zaklamp op je hoofd. Voor Dees: weinig fastfood. Alles bij elkaar zijn wij al enorm trots op elkaar met wat we bereikt hebben.

Er staan wat foto's in ons fotoalbum. Wij proberen hier nog nieuwe aan toe te voegen. Maar zoals we al eerder gezegd hebben, er is slecht internet. We doen ons best!

Tot snel!

Groetjes

Dees en Lianne

Reacties

Reacties

Frank Kapiteijn

Hoi Lianne en Desiree,

Leuk jullie verhalen te lezen.
Geniet er van.

Groet Frank

Frouke

Wauw, super knappp!

Tineke

Wel heel spannend geniet ervan

Corrie en Rien de kok

Zoals je zelf al zegt beestjes in overvloed en het is voor ons Nederlanders wennen, zeker omdat hier alles zo schoon is, ik vindt het knap hoe jullie daarmee omgaan maar vergeet ondanks alles niet om er van te genieten, ik zou best in jullie schoenen willen staan ( als het tenminste maat 40 is) wij houden jullie in de gaten.

Ank

Ja Afrika je moet veel overwinnen , jullie zijn goed bezig en let op het is straks jammer om weg te gaan . Geniet van de tijd .xxx

Anita

Wat zullen jullie straks bij thuiskomst blij zijn met al die luxe. En knap hoor zo'n hoge berg beklommen, het uitzicht zal wel spectaculair zijn geweest heb je daar ook een foto van? .ik was blij vanmorgen met ons videogesprek kon ik je even horen en zien. Gaan we van de week nog een keer doen ook met de dad .nou meisjes pas goed op elkaar en dikke knuf xxxxxxxx

Chris

Hallo meisjes, ????????????????kakerlakken......10cm en dat zijn dan nog niet eens de grootste????????????????.
Ik heb zoveel respect voor wat jullie doen en dan te weten dat insecten niet jou favoriete huisdieren zijn Deesje????.
Ik was denk ik al hard weggelopen.....
Maar ik zie wel dat dit een enorme ervaring is voor jullie maar ook voor de plaatselijke bevolking. In ieder geval een goede levensles om ook eens te kunnen zien hoe het is om zonder alle comfort te zijn die wij zo gewend zijn.
Ik hoop dat jullie wel een normaal toilet hebben of is het een latrine????????????.
Is het zo dat de plaatselijke bevolking nog nooit of weinig blanke vrouwen heeft gezien of Is het de taalbarrière dat het contact moeilijk maakt?
Ik hoop dat jullie nog een hele fijne tijd hebben daar.
Tot de volgende berichtgeving!
Doehoei, dikke knuf Chris
????????

Chris

Oh ja nog ff dit.......
????????????????????????????????????????????????????????
Dit zodat je niet vergeet hoe het eruit ziet.......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!