dees-lianne-opreis.reismee.nl

Change of plan

Hii allemaal,

Het is weer even geleden, maar er is dan ook al veel veranderd.

Op het project zijn wij druk geweest met het verzamelen van informatie en foto's om de Lodge te kunnen promoten. Druk in de weer met alles, tot er een nieuwe gast kwam, namelijk Duncan een Amerikaan. Hij vertelde ons dat hij een weeshuis heeft in het zuiden van Oeganda. We hadden al snel een klik met hem. Duncan is een man met veel ervaring in Oeganda en veel contacten. Hij kon ons ook direct helpen met het project.

'S middags waren we de gelukkigste mensen op aarde. We zijn Kipedo National Park in gegaan en zagen direct twee leeuwen. Het was geweldig om al het wildlife te zien. De volgende ochtend zijn we nog een keertje het park in gegaan. Uiteindelijk hebben wij leeuwen, buffels, olifanten, giraffen, vogels, bavianen, zebra's, wilde zwijnen (poemba's), waterbokken, antilopen, elanden en bambi's gezien. Een geweldige ervaring!

Helaas lopen wij al een tijdje met het gevoel dat het project niet voldoet aan onze verwachtingen. Wij waren erg druk bezig met het promoten van de Lodge, maar helaas had dit weinig meerwaarde voor de lokale bevolking. Wij hebben geprobeerd er alles uit te halen, maar helaas bleek het niet te lukken. Er is dan ook besloten om terug te gaan naar Kampala (de hoofdstad). Hier zijn alle andere projecten, dus kunnen we daar op instromen.

Ohja we de weg van Karenga naar Kampala was net zo avontuurlijk als de heenweg. Weer autopech, maar gelukkig geen politie. Wel zagen we eruit alsof we in de kaneelpot hadden gehangen. Helemaal oranje/bruin van al het zand.

We verwachten jullie zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen over een nieuw project.

Hopelijk lukt het ons om een aantal foto's in het fotoalbum te plaatsen. Tot snel!

Groetjes,

Dees en Lianne

Chris

Hi meiden, fijn dat jullie zo genieten. Ja ik geloof ook wel dat het erg moeilijk is om de plaatselijke bevolking enthousiast te krijgen voor allerhande dingen waar ze zelf waarschijnlijk de meerwaarde niet van zien. Ik snap het ook wel want die mensen hebben voor hun eigen gevoel een gelukkig leven met de natuur en dan komen er andere mensen die hun proberen te laten zien dat het ook anders zou kunnen. Ik denk ook wel dat ze angst hebben voor veranderingen. Weet het natuurlijk niet want ik ben daar nooit geweest......dus.
Ik hoop voor jullie dat jullie wel een voldaan gevoel zullen krijgen bij een ander project. Misschien dat weeshuis?? Of is dat te confronterend of misschien kom je straks thuis met 2 weesjes????????.
Lijkt mee heel verleidelijk hoor als je daar die kleintjes ziet. Op tv is dat natuurlijk heel anders dan dat je er midden in staat.
Fijn dat jullie nog wel hebben kunnen genieten van aal " wilde beesten"????Gelukkig wilden ze natuurlijk niet geaaid worden......
Ben overigens wel blij dat jullie gekleurd zijn door het zand....anders zouden we kunnen denken dat jullie zelfbruiner op hebben, daar wordt je nl ook oranje van....heb ervaring maar dat is alweer zo'n 40 jaar geleden????????.
Nou meisjes ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag! Gedraag je en heel veel plezier nog in Oeganda!!!!! Doehoei, dikke knuf Chris????????????????????????????.

????????Dus niet meenemen!????????

Chris

????????????????waarom komt dit verhaal nou weer uit Nederland....

Desiree & Lianne

Hii Chris, leuk om je reacties zo te lezen! Helaas kunnen we de locatie niet aanpassen, vandaar dat deze nog op Nederland staat. Ook het internet is hier niet zoals in Nederland haha. We zijn benieuwd naar je reacties! Kus Dees & Lianne

Anita

Hey meiden wat een gedoe allemaal maar het komt goed wij hebben alle vertrouwen in jullie ,gaan jullie dat andere project nu doen in plaats van en dat is dan tot 10 april of ???
Nou we horen het nog wel dikke knuffel van mij. XXXX

Tineke

Met jullie goede ziet komt het vast wel goed, geniet van deze ervaring
Liefs

Linda van asseldonk

Hee Desiree (en lianne)
Net een redelijk bezorgde moeder in de stoel;) dus dacht zal de verhalen eens gaan lezen! Heel gaaf wat jullie doen! Leuk om te horen dat ondanks jullie pech je het toch weer omzet in Iets goeds! Succes met het nieuwe project en geniet ervan!! Lieve groetjes linda