dees-lianne-opreis.reismee.nl

Ons nieuwe project

Hij allemaal,

Hierbij een update van ons nieuwe project:

Vandaag zijn we begonnen aan ons nieuwe project: Agape. Dit is een project waarbij straatjongens 's ochtends naar het drop in centre kunnen komen.

Hier krijgen ze een ontbijt, waarna er lessen worden gegeven. Na de lessen is er een pauze en ruimte voor vrije activiteiten. De activiteiten kunnen van alles zijn, denk aan sport, muziek of knutselen. Daarna wordt er gezorgd voor een goede lunch en gaan ze uiteindelijk weer de straat op.

Ook is er een fase waarbij jongens 24/7 blijven, dit is de boyshome. Hier krijgen ze nog meer lessen en wordt er gezorgd dat ze alles leren zodat ze na uiterlijk 6 maanden terug kunnen keren naar hun familie.

Onze taak is het ondersteunen van de leraren tijdens de lessen en activiteiten. Ook kunnen wij onze creativiteit hier in kwijt. We mogen elke dag kijken bij welke fase we het beste aan kunnen sluiten en waar we kunnen helpen.

Wij hopen dat we met dit project wat kunnen betekenen voor de jongens. Vandaag was de eerste dag, dus vooral veel indrukken en het is allemaal wennen maar we denken dat dit wel goed moet komen.

Mocht je meer willen weten via onderstaande link komen jullie bij de volledige projectbeschrijving http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/projecten-doingoood/agape-ministries/

Tot snel!

Groetjes,

Dees en Lianne

Monique

Goed bezig dames!!

Chris

Hallo meisjes,
Nou zeg dat is wel ff wat anders dan in????????????waar jullie net vandaan komen!
Ik denk dat dit ook beter bij jullie wensen en verwachtingen aansluit. Hier kunnen jullie zien dat wat je doet ook zijn vruchten afwerpt.
Hoe oud zijn deze jongens? Ik denk dat jullie veel bekijks hebben daar...????????????????????????.
Jullie schrijven dat ze als ze op de 24/7 zitten er een kans is dat ze terug kunnen naar hun familie? Hoe moeten we dat zien dan? Zijn ze thuis weggegaan om in de stad te gaan werken of bedelen om dan na verloop van tijd weer terug te keren naar hun familie of is alles misgegaan en zijn ze zwerfkinderen geworden?

Hoe is jullie onderkomen nu? Ik hoop dat je niet de keus hoeft te maken tussen een toilet of elektriciteit...
Heb je zelf het gevoel dat je veiliger bent op de plek waar jullie nu zijn of heeft dit geen invloed?
Gelukkig zijn jullie daar wél goed opgevangen althans dat maak ik op uit jullie laatste bericht.
Zijn er ook veel winkels daar of valt dat dan weer tegen...????
Ik hoop dat jullie een hele fijne tijd hebben in Kampala en dat jullie in ieder geval met een tevreden gevoel over een aantal weken jullie reis voort kunnen zetten!
Maak er nog een mooie tijd van én ik ????Al uit naar jullie volgende bericht!
Doehoei dikke knuf????????????????????????????????????????

Corrie en Rien de kok

Dit lijkt mij de beste keuze die jullie nu gemaakt hebben om je aan te sluiten bij een bestaand project, hier zijn mensen die hier al ervaring hebben en die jullie helpen met de juiste weg te vinden die jullie willen in slaan en die voldoening zal geven, want helpen is geweldig, maar je moet er zelf wel achter staan.
Groeten van ons

Anita

Ik ben helemaal happy na ons videogesprek, fijn dat jullie nu iets kunnen betekenen voor de organisatie en dat jullie dat zelf een beetje in de hand hebben. Hopelijk kan je daar in de omgeving ook een paar mooie plaatjes schieten ben benieuwd. Dikke knuffel van mij :) ××××