dees-lianne-opreis.reismee.nl

Auto pech & politie

Hujambo (hello)

Nu gaat het echt beginnen. Gister ochtend hadden wij een afspraak met Frank, onze coördinator. Het eerste wat hij zei toen we hem zagen, was:" ik ben jaloers op jullie". Wij zijn de eerste vrijwilligers die naar Kidepo gaan om te ondersteunen.

Maar eerst even wat praktische zaken regelen, geld en een simkaart. Frank gaf aan dat we dit samen met hem gingen regelen in het centrum van Kampala. Maar hoe komen we daar? Wij kregen allebei een helm en mochten achterop een Boda Boda. Wat is dat? Een brommer met een groter zadel, zodat er meerdere mensen en spullen op vervoerd kunnen worden. Vervolgens crossen deze mensen jou door de stad heen. Ja letterlijk crossen.. Maar wel heel stoer. Na het regelen van geld en een simkaart zijn we boodschapjes gaan doen. We moesten even goed nadenken wat we de komende weken graag zouden willen qua import producten. In Kipedo is namelijk niets te krijgen.

'S middags hebben we heerlijk kunnen chillen. Wij zijn (achterop de Boda Boda) naar het Sharington Hotel gegaan. Hier konden wij gerust gaan zwemmen. 'S avonds hebben wij nog een spelletje gedaan. Hier hebben we weer iets belangrijks geleerd, namelijk altijd je kleding uitschudden voor je het aan trekt. Dees had namelijk ineens een dikke tor op dr hoofd, toen ze haar muts opzette.

Vandaag zouden we vertrekken naar Kidepo om 10.00u. Ohja we hebben 2 uur tijdsverschil met Nederland. Maar om 8u werden we uit ons bed gehaald. Ofja ze riepen Dees. Hier noemt iedereen Dees alleen 'Desire' op z'n engels. Het bleek dat de chauffeur al 2 uur op ons stond te wachten. Helaas bleek dit een miscommunicatie te zijn geweest en mochten we nog eventjes ons bedje in.

Maar natuurlijk gaat bij ons niets vlekkeloos. Onderweg zijn we aangehouden door de politie voor te hard rijden. Maar gelukkig mochten we gewoon doorrijden. Ook stonden we ineens midden in een dorpje stil, lege accu. Wij waren al plannen aan het maken hoe we gingen slapen, tot er ineens iemand uit het dorp kwam kijken wat er aan de hand was. Iedereen duwen en hij deed het weer.

We zijn na een rit van ruim 12 uur aangekomen op het project. Wij zullen jullie weer snel op de hoogte brengen van onze avonturen!

Groetjes

Dees & Lianne

* helaas hebben wij erg slecht internet, het was dus ook niet mogelijk om onze locatie te wijzigen en daardoor ook niet dagelijks een update

Corrie en Rien de kok

Het begin is al goed, ik denk ook dat jullie een schitteren de tijd tegemoet gaan, gr van ons.

Chris

Oke meiden, als je dan naar dit land gaat, moet je ook alles meegemaakt hebben!hahahahaha????????
Gelukkig komt alles weer op z'n pootjes terecht en zijn jullie twee stoere en verstandige meiden.
Ik hoop dat het verder allemaal een rustig verloop heeft en dat jullie mooie fot's maken en heel veel dieren kunnen zien.
Ben ook heel benieuwd hoe het daar gaat met de plaatselijke bevolking.
Ik heb van Anati begrepen dat jullie poppen hebben meegenomen voor de kinderen daar?? Grappig ik denk dat ze zeer verrast zullen zijn.
Nou dames, nog heel veel plezier en ik wz het op nieuwe berichten!
Doehoei, pas goed op jezelf en op elkaar!!
????????????????????

Armando

Haha wat een verhaal, vind het wel spannend hoe het zich zal verlopen! Succes daar ik lees het wel groetjes :D

Ank Schumacher

Super spannend allemaal , wat een belevenis . Voordeel van nu is het contact met de buiten wereld . Toen wij in 1961 naar Ethiopie gingen , hebben we in al die jaren nooit kunnen bellen , laat staan mailen . Dit is super om alles te kunnen delen . Meiden geniet van dit prachtige avontuur , vergeet je je hele leven niet meer . Ben benieuwd naar het project wat jullie gaan doen .groetjes uit Spanje xx