dees-lianne-opreis.reismee.nl

Indrukwekkende eerste kennismaking met locals

Helloo,

De eerste twee daagjes Buffalo Base zitten er al weer op. Wij moeten erg wennen aan de bevolking en zij aan ons. De eerste uurtjes liepen we hier een beetje verlaten bij. Er is de afgelopen weken hier blijkbaar veel veranderd, zoals het vertrek van ons aanspreekpunt. Hierdoor wist de manager, Geoffrey, niet zo goed wat hij wel en niet van ons kon vragen. Wij hebben met hem besproken dat ze ons moeten gaan zien als collega's in plaats van gasten. Steeds meer mensen die hier werken zien dat ook in. Overigens vinden ze het nog wel vreemd als wij aanbieden om te helpen met afruimen.

De lodge is nog niet af, dus wij hebben de 'engineer' geholpen met het schilderen van de badkamers. Heel bijzonder om te zien dat iedereen het vreemd vindt dat blanke vrouwen aan het schilderen zijn. Ook hebben we met Geoffrey een lijst gemaakt van spullen die nog nodig zijn in de lodge.

Vanochtend zijn we samen met de vrouw van de Oegandese eigenaar naar het centrum van het dorpje gelopen. Voor jullie info er zijn twee eigenaren, een Nederlander en een Oegandees. In het dorpje hebben we het ziekenhuis bekeken en een traditioneel drankje geproeft. We vielen heel erg op en dat was onwennig voor de bevolking. Er was zelfs een vrouw die op haar knieën ging om ons een hand te geven. Dit voelde heel vreemd. Volgende de Oegandese vrouw wou ook iedere man met ons trouwen.

'S middags hebben we een village walk gehad. We hebben verschillende dingen gezien, zoals kleine hutjes en arme kindjes. Ook hebben we met verschillende locals gesproken. Heel indrukwekkend om allemaal te zien. Aansluitend aan deze wandeling hebben we een optreden gehad van de cultural group met lokale dans en zang. Zelf mochten we ook mee doen.

Het is helaas niet mogelijk om foto's in ons verhaal te plaatsen.

Groetjes

Dees en Lianne

Frans

Hoi meiden, heel indrukwekkend allemaal. Mooi dat jullie mee kunnen helpen met het opbouwen van de logde. We hopen snel nieuwe foto's van de omgeving te zien. Veel succes en plezier en houdt ons op de hoogte. Gr. Dad

Chris

Hallo " vreemde" wezens, zo te horen gaanjullie daar misschien nog wel spectaculaire veranderingen teweeg brengen! Kun je zien hoe anders de cultuur daar is vergeleken met wat wij gewend zijn.
Waar slapen jullie nu dan?
En wel vreemd dat jullie aanspreekpunt vertrokken is en dat degene die jullie nu opgevangen heeft niet precies weet wat hij van jullie kan verwachten.....voel jeje in eerste instantie wel lullig denk ik.
Verder heb ik het idee dat jullie het allemaal wel gaan redden daar. Ondanks de armoede die jullie daar zien. En natuurlijk alle kinderen, want aan wie moet je nu een pop geven zonder dat een ander zich achtergesteld voelt. Bijvoorbeeld dan....
Nou meisjes, we wachten met smart op foto's van jullie dans????????????????????????
Verder hier in Uden alles oké.
Maak er een mooi verblijf van met heel veel mooie herinneringen.
Tot de volgende X.
Doehoei dikke knuf!!
En oh ja......niet, ik zeg niet ingaan op een aanzoek????????????????????????????

Anita

Wat een avontuurlijke reis dat maak je niet mee in uden. Ik hoop dat jullie nog veel mooie foto's plaatsen want ik wil graag alles weten. Kan je jezelf een beetje verstaanbaar maken of gaat het echt met handen en voeten en het eten gaat dat ook goed. Ik hoor het wel. Dikke knuffel voor jullie ×××××××××